Ο κόσμος μας κι ο κόσμος τους – Η τάξη μας κι η τάξη τους

Ο κόσμος μας – η τάξη μας

Από τη δράση του Σωματείου Μετάλλου Φθιώτιδας

Οι παρεμβάσεις του Σωματείου Μετάλλου Φθιώτιδας σε εργολάβο της ΛΑΡΚΟ τον υποχρέωσαν να καταβάλει αποζημιώσεις στους εργαζόμενους, από τους οποίους ζητούσε εκβιαστικά να υπογράψουν οικειοθελή αποχώρηση, ενώ τους χρωστούσε και δεδουλευμένα. Οι εργαζόμενοι διεκδίκησαν μαζί με το κλαδικό σωματείο και πέτυχαν να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους. Τη μέρα της πληρωμής, όμως, η εργοδοσία «πρόσφερε» μαζί με τους μισθούς και την αίτηση για οικειοθελή αποχώρηση.

Με νέα παρέμβαση του κλαδικού Σωματείου, τα σχέδιά της δεν πέρασαν. Κάτω από αυτήν την πίεση, η διοίκηση της ΛΑΡΚΟ κάλεσε χτες το σωματείο της ΛΑΡΚΟ για να ενημερώσει ότι οι εργαζόμενοι που θα απολυθούν από τον εργολάβο θα αποζημιωθούν κανονικά, ενώ διαβεβαίωσε ότι θα επαναπροσληφθούν από τον εργολάβο που θα αναλάβει εκ νέου το έργο.

Το Σωματείο Μετάλλου Φθιώτιδας καλεί τους εργαζόμενους να βγάλουν συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητα που μπορεί να έχει η πάλη τους, αν αποκτήσει ταξικά χαρακτηριστικά. Τους καλεί ακόμα να συσπειρωθούν στο κλαδικό Σωματείο, να διεκδικήσουν την κατάργηση των εργολαβιών και την πρόσληψη όλων των εργαζόμενων στη ΛΑΡΚΟ με σχέσεις σταθερής και πλήρους απασχόλησης.

Ο κόσμος τους – Η τάξη τους

Οι πλούσιοι πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι…

Ούτε το 2013 έλλειψαν οι «ευκαιρίες» κερδοσκοπίας για τους 300 πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, καθώς αυτοί έγιναν ακόμη πλουσιότεροι κατά τουλάχιστον 524 δισεκατομμύρια δολάρια, εκτιμά το αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο Bloomberg.

Σύμφωνα με αυτή την πηγή, η συνολική καθαρή αξία της περιουσίας των 300 πλουσιότερων δισεκατομμυριούχων στην υφήλιο ξεπέρασε τα 3,7 τρισεκατομμύρια δολάρια στο κλείσιμο της αγοράς την 31η Δεκέμβρη. Τα μεγαλύτερα κέρδη καταγράφηκαν στη βιομηχανία της τεχνολογίας, τα οποία εκτοξεύθηκαν κατά 28%…

Από τους 300 πλούσιους που περιλαμβάνονταν στην τελική κατάταξη του δείκτη για το 2013, με κορυφαίο όλων τον ιδρυτή της εταιρείας πληροφορικής Μάικροσοφτ, Μπιλ Γκέιτς, (που παρέλαβε το Μάη τη σκυτάλη των πρωτείων από τον Μεξικανό μεγιστάνα Κάρλος Σλιμ), μόλις οι 70 κατέγραψαν καθαρή ζημιά στο έτος.

Όπως όμως φαίνεται, το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των λίγων πάμπλουτων και των δισεκατομμυρίων φτωχών θα συνεχίσει και το 2014. Ο Ελληνοαμερικανός δισεκατομμυριούχος (αποτυχημένος υποψήφιος για το χρίσμα των Ρεπουμπλικάνων για το δήμο της Ν. Υόρκης) Τζον Κατσιματίδης εκτιμά ότι και τη νέα χρονιά τα επιτόκια θα παραμείνουν χαμηλά, οι αγορές μετοχών θα συνεχίσουν να μεγεθύνονται και η οικονομία θα αναπτυχθεί κατά τουλάχιστον 2%.

 

ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Επένδυσαν 18,1 δισ. ευρώ σε καράβια εν μέσω κρίσης

Ασύλληπτος ο πλούτος που έχουν συσσωρεύσει και τα κέρδη που προσδοκούν για τα επόμενα χρόνια

Ολα τα ρεκόρ έσπασαν οι Ελληνες εφοπλιστές το 2013 σε αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων, επενδύοντας πάνω από 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ναυλομεσιτικός οίκος «Golden Destiny», εν μέσω βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης που έχει γονατίσει το λαό, οι Ελληνες εφοπλιστές αγόρασαν από «δεύτερο χέρι» 371 πλοία, από 216 το 2012 (αύξηση 71,75%). Ενώ, την ίδια ώρα που τα ναυπηγεία της χώρας βρίσκονται σε ρότα συρρίκνωσης και διάλυσης, αυτοί παρήγγειλαν σε ναυπηγεία άλλων χωρών 319 νέα πλοία, από 114 το 2012 (αύξησης 179,82%!).

Σε ό,τι αφορά στην αγορά πλοίων από «δεύτερο χέρι» σε παγκόσμιο επίπεδο, οι Ελληνες εφοπλιστές κατέχουν τώρα το 24,89%, έναντι του 17,58% το 2012. Σε ό,τι αφορά στο «βιβλίο παραγγελιών» (νέα πλοία), αύξησαν τη συμμετοχή τους στο 11,3%, από το 7,97% το 2012. Από τα 319 πλοία που παρήγγειλαν οι Ελληνες εφοπλιστές, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 28,6 εκατομμύρια dwt, υπολογίζεται ότι τα 147 είναι μεταφοράς χύδην φορτίου (bulk carriers) (46 το 2012, αύξησης 220%), 88 δεξαμενόπλοια (25 το 2012, αύξηση 252%), 44 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (25 το 2012), 28 πλοία μεταφοράς υγραερίου (8 το 2012), 11 μεταφοράς LNG (όσα και το 2012).

Σε ό,τι αφορά τα 371 πλοία από «δεύτερο χέρι», συνολικής μεταφορικής ικανότητας 26,65 εκατομμύρια dwt, τα 200 είναι μεταφοράς χύδην φορτίου (103 το 2012), τα 101 είναι δεξαμενόπλοια (81), τα 55 είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (24).

Ολα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν τον ασύλληπτο πλούτο που συσσωρεύουν οι εφοπλιστές. Την ίδια ώρα:

  • Με ένα ολόκληρο θεσμικό πλαίσιο, βάσει του οποίου είναι ο ν. 2687/1953 που έχει αυξημένη συνταγματική ισχύ και συνεχώς εμπλουτίζεται με νέους νόμους, όπως ο 4150, που τέθηκε σε ισχύ το Νοέμβρη και υπουργικές αποφάσεις, οι ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα αποβάλλονται μαζικά από τα καράβια και συνεχώς μειώνονται οι οργανικές συνθέσεις (αριθμός πληρώματος και ειδικότητες). Σε ολόκληρες κατηγορίες πλοίων, όπως τα κρουαζιερόπλοια, το 100% του πληρώματος είναι σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας και μισθούς πείνας.
  • Το επίδομα ανεργίας για τους ναυτεργάτες είναι 294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 ευρώ για τους άγαμους με προϋποθέσεις απαγορευτικές για τη συντριπτική πλειοψηφία των ανέργων. Το ΝΑΤ βουλιάζει στα ελλείμματα, οι συντάξεις των ναυτεργατών είναι της πείνας, έχουν μείνει μόνο οι τοίχοι στον Οίκο Ναύτου.
  • Οι εφοπλιστές έχουν αμέτρητες φοροαπαλλαγές. Γι’ αυτούς είναι αφορολόγητο ακόμα και το πετρέλαιο, όταν οι λαϊκές οικογένειες «παγώνουν».
  • Οι πλοιοκτήτες των ποντοπόρων, όπως και των κρουαζιερόπλοιων, έχουν απαλλαχθεί από ασφαλιστικές εισφορές.
  • Οι εφοπλιστές επιδοτούνται από όλες τις μεριές, με χαρακτηριστική περίπτωση τα πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ που πήραν οι ακτοπλόοι το 2012 με την πατέντα των «άγονων γραμμών».
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s